Som forandringsagent kæmper jeg for organisationer, der vil være rustet til fremtiden – og egnet for mennesker at performe i
Forandringsparathed er en organisations hjerteblod, og dygtig forandringsledelse er blevet en præmis.
Gordios handler om flere ting på én gang – en holistisk tilgang og balance i tingene. Det er ikke et énøjet fokus på ledelse, teams eller motivation. Gordios er snarere en rigt facetteret dagsorden for, hvordan man opbygger og nurser organisationer, der kan blomstre i en verden præget af stadige forandringer og benhård konkurrence.
Én ting er sikkert: Intet er stærkere end mennesker, der gør, hvad de gør, fordi de gerne vil.
Som forandringskonsulent er jeg sparringspartner for ledere, ledergrupper og medarbejdere, og har nu gennem 20 år arbejdet dedikeret på at finde effektive og værdiskabende løsninger, der virker i praksis. Det har skabt en hel del gode resultater og gjort en hel del mennesker glade.
Det er en bevidst strategi at fastholde Gordios som en mindre konsulentvirksomhed. Jeg anvender – i tæt samarbejde med udvalgte partnere – anerkendte værktøjer og ydelser, og løser større opgaver gennem vores stærke netværksteam, når der er behov for det.
Gordios – ”Den gordiske knude”
Udtrykket bruges ofte i sammenhæng med et tilsyneladende uløseligt problem. Historien fortæller, at Kong Gordios af Frygien i Zeus templet i Gordion, havde bundet vognstangen til sin stridsvogn med en knude, som ingen kunne løse op. Den, der løste den uløselige knude op, vil blive hersker over Asien. Alexander den Store fandt en simpel, men effektiv løsning. Han huggede den gordiske knude over med sit sværd i ét hug.
I Gordios arbejder vi også på at finde effektive og enkle løsninger, der virker i dagligdagen.
Jeg er
Klaus Haltrup – forandringskonsulent
Partner, adm. direktør og senest ejer af Gordios (anno 1998) og efterspurgt facilitator og forandringskonsulent. Uddannet HD(A), Executive Business Coach og Associated partner med Insights Nordic.
Klaus Haltrup har gået en snoet vej mellem kommerciel retail ved Coop, global marketing research ved AC Nielsen og innovativ salgs- og forandringskommunikation som konsulent, men grundlæggende er han optaget af sammenhænge mellem det enkelte menneske og de organisationer, de er en del af. Hans blik for det usagte og trang til at sætte ord på det svære har altid været hans varemærke. Nu er han særligt interesseret i at sikre effektivitet, arbejdsglæde og forandringer, der giver værdi.