Jeg er drevet af at udvikle sunde virksomheder og organisationer, der kan navigere under konstante forandringer i en verden, hvor alting går stærkere og kompleksiteten øges. Jeg er overbevist om, at det er de organisationer, der står stærkt og overlever.
Hvad er en SUND organisation?
Set med mine øjne, er det en organisation der:
- er attraktiv for kunder og medarbejdere. Er meningsfuld og opfører sig autentisk
- har succes med at levere sin kerneydelse og indfrier organisationens vision og målsætninger
- med god energi og menneskelig indsigt formår at udnytte hinandens styrker. Gennem god kommunikation og et stærkt samarbejde optimerer sit potentiale
- er på forkant med udviklingen og kundernes behov. Tilpasser sin adfærd individuelt og i samspil med hinanden.
Sunde organisationer er gode til at håndtere de løbende, vigtige forandringer, der kan dække over mange forskellige situationer, f.eks. ny strategi, nye krav fra omverdenen, sammenlægning af virksomheder, nye ejere, nye it-værktøjer eller behov for ny tilgang af kunder eller samarbejdsformer.
Gordios kan bidrage indenfor flg. områder – hvad er din interesse?
Implementering af forandringer
Du står i en situation, hvor der skal gennemføres nogle helt konkrete forandringer. Gordios er den partner, der bidrager til at få de ønskede forandringer til at ske og fungere i dagligdagen og hermed sikre, at vi kommer så tæt på de forventede resultater som muligt.
Udvikle sunde og agile organisationer
Arbejde mod en agil organisation, der i samspil mellem ledere og medarbejdere foretager de løbende tilpasninger, der driver både udvikling og effektivitet. Vi respekterer og benytter hinandens forskelligheder og styrker. Menneskelig forståelse, adfærdsdesign, god kommunikation og teamudvikling er typisk nøgleord der åbnes for, når vi udvikler sunde organisationer.
Salgsledelse og -udvikling
Salgsorganisationen – og måske hele afsætningsorganisationen – skal styrkes. Der er behov for øget salg, værdiskabelse, højere grad af kundeorientering, ny tilgang til kunderne, en mere effektiv måde at arbejde på, implementering af nye værktøjer, styrket samarbejde ml. salg, marketing eller resten af organisationen.
Stærke og involverende værktøjer
Der er flere årsager til, at stærke værktøjer har en afgørende betydning.
Gode værktøjer er en del af løsningen – læringen, udviklingen og i sidste ende den adfærdsændring, som vi søger når vi som individer, team eller organisation vil foretage reelle og praktiske forbedringer.
Samtidig er de bedste værktøjer også en del af læringsmetoden der understøtter læringsstile og involverer deltagerne.
Gordios arbejder med centrale værktøjer, der kan bruges i flere forskellige sammenhænge, men har de fælles egenskaber, at de giver deltagerne en fælles platform, et fælles sprog, accelererer læringen og kommer tættere på anvendelse i praksis.
Insights Discovery – med afsæt i dig selv kan vi åbne denne værktøjskasse i mange forskellige retninger, hvor kommunikation, samarbejde og ledelse har betydning. Se mere her.
ActeeChange – her bruger vi gamefication og simulering til at klæde os bedre på til at håndtere succesfulde forandringer. Se mere her
Gordios Salgsbarometer – et analyseværktøj til vurdering af virksomhedens kundeorientering og salgsevne. Afsæt i Morgendagens salg (link) kombineret med Gordios tanker om fremdrift og evnes til at implementere de forandringer, som der er behov for. Se mere her.
Uddannelser på Erhvervsakademiet i Århus
Gordios har udviklet 2 uddannelsesmoduler på akademi niveau, der begge udbydes som valgfrie fag på Erhvervsakademiet i Århus (EAAA) med 10 ECTS point.
Levende forandringer – klæder ledere på til at håndtere succesfulde forandringer i praksis. Se mere om uddannelsen på EAAA her.
Sales Excellence 360 – med afsæt i resultaterne fra ”Morgendagens salg” klædes ledere på til at styrke virksomhedens afsætningsfunktion og salgsudvikling. Se mere om uddannelsen på EAAA her.
BEMÆRK – disse uddannelser kan også tilpasses og gennemføres som virksomhedsforløb.
Det kan stadig ske i samarbejde med EAAA og hermed fastholdes som et akademi forløb
ELLER
vi kan lave en foranalyse med Gordios Salgsbarometer (link) og lave et tilpasset og målrettet forløb, der har fokus på jeres helt konkrete udviklingspotentiale.
Vores samarbejde – hvilken form og omfang?
Det kan have forskellig former og kan mixes efter behov
- Indlæg og inspiration – til et ledermøde, salgsmøde, årsmøde, netværksmøde. Der kan være mange forskellige lejligheder, hvor et indlæg kan give den inspiration, der skal til for kickstarte en udvikling. Vil du være den, der starter?
- Uddannelse og viden – Formålet med uddannelse og træning er at tilføre viden, kompetencer og værktøjer til deltagerne – så praksisnært som muligt. Det skal efterfølgende kunne bruges i dagligdagen.
- Forløb og sparring – fokus på forberedelse, implementering og opfølgning af jeres forløb, så det virker i dagligdagen og vi opnår de ønskede målsætninger.
Skal vi tage en snak om jeres behov og mulighederne for et samarbejde?