GORDIOS A/S

Succesfulde forandringer

  • Fokusområder
    • Implementering af forandringer
      • SuccesSpiralen – et samlet forandringskoncept
    • Sund og agil organisation
    • Salgsledelse og -udvikling
      • The Challenger
      • Trade Marketing Management
      • Category Management
      • Træningsplatformen
  • Værktøjer
    • Insights Discovery
    • Virksomhedsspillet ActeeChange
    • Gordios Salgsbarometer
  • Uddannelser
    • Levende forandringer
    • Sales Excellence 360
  • Om Gordios
    • Mit afsæt – dit udbytte
    • Samarbejdspartnere og værktøjer
    • GDPR-politik for Gordios
  • Viden
    • Artikler
    • Nyhedsbrev
    • Presse
  • Kontakt

Trade Marketing Management

Fokus på at styrke og udvikle de indsatser du, som mærkevareleverandør, gør overfor handlen – og indsatserne i butikken overfor shopperen i “Sandhedens øjeblik”, med Trade Marketing Management.

Gordios-1140x250-horn

Værdiskabende samarbejde med handlen

Trade Marketing Management giver vækst og øget bundlinie både gennem styrket samarbejde med handlen – og internt i jeres organisation gennem mere optimale løsninger og styrket samarbejde mellem jeres salgs- og marketingafdelinger.

I en stærkt konkurrencepræget B-B-C marked er Trade Marketing Management indsatserne uhyre vigtige som mærkevareejer i detailbranchen. Afsætningsopgaven i et B-B-C lignende marked er komplekst, da kampen mod dine konkurrenter både står overfor forbrugerne og i distributionsleddet.

DA DET TYPISK ER DETAILLISTERNE, DER SIDDER MED MAGTEN – og kan træffe beslutningen omkring jeres varer i deres kanaler – er Trade Marketing Management afgørende for din succes og udvikling.

Trade marketing management defineres som de indsatser leverandører laver overfor detaillister og i handlen – og omfatter derfor både Key Account Management, Salgsstyrken og de indsatser, der laves i butikken for at påvirke shopperen i SANDHEDENS ØJEBLIK.

For at optimere jeres forretning skal der være en rød tråd i alle jeres indsatser – lige fra produktudvikling, consumer marketing og til KAM og evt. salgskonsulenternes arbejde i butikkerne.

Tre forskellige marketing discipliner

Som mærkevareejer med salg gennem detailhandlen ser vi 3 forskellige marketing discipliner, der skal kunne håndteres særskilt og samtidig spille sammen.

Consumer Marketing – og 2 forskellige trade marketing opgaver, der defineres som hhv. Business Marketing og Action Marketing.

  • Consumer Marketing – opbygger forbrugernes kendskab, præferencer og loyalitet til dit mærke. (BtC)
  • Business Marketing – er den forretningsmæssige kommunikation, der skal være til de professionelle samarbejdspartnere på hhv. indkøbs-, kæde- og butiksniveau. (BtB)
  • Action Marketing – eller shopper marketing – er de indsatser, der skal udløse eller påvirke shoppernes købsbeslutning i sandheden øjeblik. (BtS)

Gordios hjælper med at I, som mærkevarevirksomhed, anvender alle 3 marketing discipliner relevant og sikrer den røde tråd på tværs af marketing og salg.

Skal vi tage en snak om mulighederne?

Lad os tale sammen

Gordios Klaus Haltrup

Skal vi vende mulighederne for et samarbejde?

Skriv til mig, så vender jeg tilbage.

Mød Gordios

Gordios arbejder med intensiv organisations- og salgsudvikling.

Vi klæder ledere og medarbejdere på til at håndtere succesfulde forandrings- processer – og skaber ægte arbejdsglæde.

Om Gordios

Det hjælper vi med

  • Fokusområder
    • Implementering af forandringer
    • Sund og agil organisation
    • Salgsledelse og -udvikling
  • Værktøjer
    • Insights Discovery
    • Virksomhedsspillet ActeeChange
    • Gordios Salgsbarometer
  • Uddannelser
    • Levende forandringer
    • Sales Excellence 360
  • Viden

Kontakt Gordios

Gordios A/S
Olaf Ryesgade 7K, 2. sal
DK 6000 Kolding

T: +45 2675 4918
E:
kh@gordios.dk
CVR: 27514502

Lad os tale sammen
Copyright © 2021 Gordios A/S · Alle rettigheder forbeholdes · Log ind