Fokus på at styrke og udvikle de indsatser du, som mærkevareleverandør, gør overfor handlen – og indsatserne i butikken overfor shopperen i “Sandhedens øjeblik”, med Trade Marketing Management.
Værdiskabende samarbejde med handlen
Trade Marketing Management giver vækst og øget bundlinie både gennem styrket samarbejde med handlen – og internt i jeres organisation gennem mere optimale løsninger og styrket samarbejde mellem jeres salgs- og marketingafdelinger.
I en stærkt konkurrencepræget B-B-C marked er Trade Marketing Management indsatserne uhyre vigtige som mærkevareejer i detailbranchen. Afsætningsopgaven i et B-B-C lignende marked er komplekst, da kampen mod dine konkurrenter både står overfor forbrugerne og i distributionsleddet.
DA DET TYPISK ER DETAILLISTERNE, DER SIDDER MED MAGTEN – og kan træffe beslutningen omkring jeres varer i deres kanaler – er Trade Marketing Management afgørende for din succes og udvikling.
Trade marketing management defineres som de indsatser leverandører laver overfor detaillister og i handlen – og omfatter derfor både Key Account Management, Salgsstyrken og de indsatser, der laves i butikken for at påvirke shopperen i SANDHEDENS ØJEBLIK.
For at optimere jeres forretning skal der være en rød tråd i alle jeres indsatser – lige fra produktudvikling, consumer marketing og til KAM og evt. salgskonsulenternes arbejde i butikkerne.
Tre forskellige marketing discipliner
Som mærkevareejer med salg gennem detailhandlen ser vi 3 forskellige marketing discipliner, der skal kunne håndteres særskilt og samtidig spille sammen.
Consumer Marketing – og 2 forskellige trade marketing opgaver, der defineres som hhv. Business Marketing og Action Marketing.
- Consumer Marketing – opbygger forbrugernes kendskab, præferencer og loyalitet til dit mærke. (BtC)
- Business Marketing – er den forretningsmæssige kommunikation, der skal være til de professionelle samarbejdspartnere på hhv. indkøbs-, kæde- og butiksniveau. (BtB)
- Action Marketing – eller shopper marketing – er de indsatser, der skal udløse eller påvirke shoppernes købsbeslutning i sandheden øjeblik. (BtS)
Gordios hjælper med at I, som mærkevarevirksomhed, anvender alle 3 marketing discipliner relevant og sikrer den røde tråd på tværs af marketing og salg.
Skal vi tage en snak om mulighederne?